Paragrafen

Bedrijfsvoering

Personeel en organisatie

Personeel

We willen een duurzamere, aantrekkelijkere en professionelere organisatie zijn. In de komende jaren geven we hier verder vorm aan. In het licht van de organisatieontwikkeling faciliteren we onze medewerkers optimaal in hun ontwikkeling waardoor zij duurzaam en professioneel inzetbaar blijven. Te denken valt aan vitaliteit (fysiek) , competentiemanagement, opleiding en ontwikkeling (mentaal).
Ook willen we een aantrekkelijker werkgever zijn ten aanzien van onze arbeidsvoorwaarden. Niet alleen ten behoeve van het behoud maar ook ten aanzien van het aantrekken van nieuw personeel.

Ziekteverzuim

Binnen onze organisatie werken we volgens het eigen regiemodel. Dit houdt in dat we als organisatie zelf de volledige regie hebben over de verzuimbegeleiding van de medewerkers. Naast verzuimbegeleiding wordt er veelvuldig gebruik gemaakt van het preventief spreekuur bij de bedrijfsarts om zo uitval te voorkomen. Met een toekomst waarin we hybride gaan werken verwachten we dat medewerkers een betere werk-privé balans ervaren met als resultaat een verlaging van ons ziekteverzuim. Het landelijk gemiddelde percentage van gemeenten van vergelijkbare grootte is 5,40%. Onze ambitie is om hieronder te blijven.

Werkelijk 2019

Werkelijk 2020

Begroting   2021

Begroting   2022

%Ziekteverzuim

6,07

4,48

5,40

5,40

Organisatie

De inrichting en ontwikkeling van onze organisatie en bedrijfsvoering is gericht op het realiseren van de visie van de gemeente Zevenaar binnen de rolopvatting van een verbindende overheid. Dit heeft zijn vertaling gekregen in alle aspecten van de gemeentelijke organisatie: het organisatiemodel, de werkwijze, de werkprocessen en de bedrijfsvoering. We volgen de landelijke ontwikkelingen ten behoeve van de bedrijfsvoering binnen onze eigen organisatie en nemen acties daar waar nodig.

Formatie
Onderstaand overzicht geeft de in 2021 vastgestelde formatie per afdeling aan voor het jaar 2022. Op basis van deze formatie zijn de salarislasten 2022 berekend.

Afdeling

Totaal formatie

Directeur/S&B/P&P

8,31

Griffie

2,67

Maatschappelijke Ontwikkeling

22,24

Maatschappelijke Dienstverlening

46,29

Publiekszaken

20,34

Openbare Werken

68,64

Beheer Openbare Ruimte

27,65

Ruimtelijke Ontwikkeling

23,82

Vergunning, toezicht en handhaving

27,57

Bedrijfsvoering

30,09

Financiën

18,15

Informatiebeheer

31,82

Totaal

327,58

Deze pagina is gebouwd op 12/22/2021 08:56:03 met de export van 12/22/2021 08:35:57